close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך למנוע נזקים הנגרמים בהנקה

מערכת שורשה טבת, תשפב09/12/2021

דרכים למניעת נזקים לגוף בזמן הנקה... רעיונות

תגיות:
צילום: freepik
אין חולק על כך כי
צילום: freepik
ההנקה.היא דרך ההזנה הטובה ביותר לתינוק ברמה הבריאותית וגם הנפשית לאור הקשר הקוב עם האם. יחד עם זאת, יש נשים החוות נזקים בהנקה שמתבטאים בכאבים ממושכים בפטמות, סדקים ופצעים שגם עלולים במקרים מסוימים להזדהם. בשורות הבאות נראה כיצד ניתן למנוע את הבעיות האלו למנוע את החמרתן.

ראשית, חשוב לציין כי אי הנוחות שבימים הראשונים של ההנקה, וכן אי הנוחות של השניות הראשונות, היא טבעית ואינה מעוררת בעיות מיוחדות. יחד עם זאת, לעיתים ישנם כאבים יותר ממושכים ואליהם כדאי לשים לב. במקרים כאלו, אחד הדברים שחשוב לשים לב אליהם ולשנותם הוא תנוחת ההנקה. את התינוק יש להחזיק בעורף באופן המאפשר לחבק את העכוז שלו בעזרת המרפק. יש להקפיד ששתי הלחיים מופנות אל השדיים והאף מול הפטמה, כאשר הראש והעכוז שלו מצויים בגובה זהה. יש לתמוך בשד עם היד החופשית וכאשר הפה מתרחב לקרב במהירות את השד כך שהשפה העליונה של התינוק קרובה לפטמה והשפה התחתונה רחוקה. יחד עם זאת, לעיתים גם כאשר התינוק נראה כיונק באופן משביע רצון מתעוררים כאבים, וכעת יש לנסות תנוחות עד שמגלים את זו שמאפשרת יניקה טובה ונוחה לאם. יש לשים לב שאם הפטמה נראית קמוטה או פחוסה כאשר התינוק משחרר אותה, המשמעות היא שיש לחצים הפועלים על צינורות החלב אל הפטמה, דבר שיוצר כאב ומונע הזנה נאותה.

פתרונות נוספים
למי שסובלת מכאבים ממליצים אנשי המקצוע להימנע מגודש שמפריע לתפיסה מיטבית של הפטמות, לעשות קומפרסים חמים להפחתה והרגעת כאבים, למרוח מעט חלב אם על הפטמות עם סיום ההנקה, לשמור על אוורור טוב של האזור, להשתמש במשחת לינולין טהור, ובכלל שלמור על היגיינה גבוהה. בנוסף, כדאי לדעת שישנם רפידות הנקה טיפוליות כמו "מניקל" שפיתחה חברה שבדית, הידועה גם בשם Mepilex Transfer. מדובר ברפידה דקה וגמישה שאינה מכילה חומרים פעילים המתאימה לשימוש בהנקה להפחתת כאבים, להגנה על העור ולשמירה על סביבת ריפוי במקרים של פצעים וחתכים. אין בה כל חומר או רכיב שיכול להיות מסוכן לתינוק או לאם, בלי להשאיר שאריות על העור, ואפשר להתאים ולהביש אותה בכל פעם בקלות בלי כאבים. לאורך השנים דיווחו נשים רבות כי "מניקל" מפחיתה כאבים בתקופת ההנקה ושהשימוש בה נוח וקל.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה